citation_author
Cichorzewska, Marzena
citation_isbn
978-83-8061-981-4
citation_author
Kostecki, Dawid
citation_publication_date
citation_title
Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk
citation_pdf_url
https://repozytorium.kozminski.edu.pl/en/system/files/Kultura_organizacyjna_good_governance_w%20%283%29.pdf
citation_firstpage
194
citation_lastpage
194
dcterms.title
Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk
dcterms.creator
Cichorzewska
dcterms.subject
kultura organizacyjna, administracja publiczna, good governance
dcterms.description
Początek kariery good governance wiązać należy ze słynną już wypowiedzią H. Clevelanda, że „to, czego ludzie chcą, to mniej government, zaś więcej governance”. Wprawdzie po raz pierwszy wypowiedź ta padła na początku lat 70. XX wieku, jednak myśl ta stopniowo przybrała formę kultury organizacyjnej. Problem stawiany przez Autorów związany jest – po pierwsze – z oceną aktualnej kultury organizacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem kultury organizacyjnej good governance, po drugie, wskazaniem barier w wymiarze good governance oraz – po trzecie – rekomendowaniem odpowiednich zmian organizacyjno-etosowych w jednostkach administracji publicznej. Postawione zagadnienie umieścić należy w fundamentalnym pytaniu o kierunek dalszej modernizacji polskiej administracji publicznej. To niezwykle ważny aspekt, gdyż w ostatnim czasie nie pojawiły się żadne nowe propozycje tego rodzaju modernizacji, natomiast oczekiwania społeczne, a także zagrożenia są coraz większe (bezpieczeństwo, zdrowie, praca itp.). Podkreślić należy, że przeprowadzone analizy pozwalają na adekwatny opis praktyki administracyjnej, a także, jak przyjmują Autorzy, na przyjęcie tezy o procesie koniecznych zmian, szczególnie w wymiarze praktycznym, tj. tzw. kultury organizacyjnej (dr hab. Tomasz Barankiewicz, prof. KUL)
dcterms.contributor
Cichorzewska
dcterms.type
Text
dcterms.format
text/html
dcterms.identifier
https://repozytorium.kozminski.edu.pl/en/pub/7502
dcterms.abstract
Początek kariery good governance wiązać należy ze słynną już wypowiedzią H. Clevelanda, że „to, czego ludzie chcą, to mniej government, zaś więcej governance”. Wprawdzie po raz pierwszy wypowiedź ta padła na początku lat 70. XX wieku, jednak myśl ta stopniowo przybrała formę kultury organizacyjnej. Problem stawiany przez Autorów związany jest – po pierwsze – z oceną aktualnej kultury organizacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem kultury organizacyjnej good governance, po drugie, wskazaniem barier w wymiarze good governance oraz – po trzecie – rekomendowaniem odpowiednich zmian organizacyjno-etosowych w jednostkach administracji publicznej. Postawione zagadnienie umieścić należy w fundamentalnym pytaniu o kierunek dalszej modernizacji polskiej administracji publicznej. To niezwykle ważny aspekt, gdyż w ostatnim czasie nie pojawiły się żadne nowe propozycje tego rodzaju modernizacji, natomiast oczekiwania społeczne, a także zagrożenia są coraz większe (bezpieczeństwo, zdrowie, praca itp.). Podkreślić należy, że przeprowadzone analizy pozwalają na adekwatny opis praktyki administracyjnej, a także, jak przyjmują Autorzy, na przyjęcie tezy o procesie koniecznych zmian, szczególnie w wymiarze praktycznym, tj. tzw. kultury organizacyjnej (dr hab. Tomasz Barankiewicz, prof. KUL)
dcterms.language
en
dcterms.modified
2025-02-02T22:53+01:00