citation_author
Sznajder, Patrycja
citation_volume
6
citation_publication_date
2/2014
citation_title
Agencje wywiadu gospodarczego – analiza z perspektywy klienta
citation_pdf_url
https://repozytorium.kozminski.edu.pl/system/files/Sznajder.pdf
citation_issue
1
citation_journal_title
Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem
citation_issn
2080-1084
citation_firstpage
523
citation_lastpage
543
dcterms.title
Agencje wywiadu gospodarczego – analiza z perspektywy klienta
dcterms.creator
Sznajder
dcterms.subject
wywiad gospodarczy, detektywi, kontrwywiad
dcterms.description
Agencje wywiadu gospodarczego. Czym się w rzeczywistości zajmują? Co same rozumieją przez wywiad gospodarczy? Czym jest wywiad? I czym nie jest według badanych? Kto jest klientem? A kto poszukiwanym? I czego się poszukuje? Na początku nie stawiam hipotez, bowiem badanie ma na celu zanurzenie się i zrozumienie mechanizmów działania danej społeczności na zasadzie „czystej karty”, a nie weryfikacji założeń badacza. Jak piszą Bauman i Pilch „znikoma wartość hipotez badawczych szczególnie uwidoczniła się w badaniach etnograficznych, w których założeniowość nie tylko ogranicza pole badania, ale uznawana jest za szkodliwą, ponieważ kreuje nieprawdziwy obraz badanej rzeczywistości”. Mimo że w trakcie badania postawiłam złożoną listę pytań, szybko udało się stworzyć kategorie badawcze, według których pogrupowano zebrane dane, co pozwoliło opracować jednoznaczne wnioski. W artykule zaprezentowany zostanie obraz rynku, a także próba odpowiedzi na pytanie, czym faktycznie zajmują się organizacje mające w portfolio usług pozycję „wywiad gospodarczy” oraz na co zwrócić uwagę, podejmując współpracę z detektywem.
dcterms.contributor
Sznajder
dcterms.date
2/2014
dcterms.type
Text
dcterms.format
text/html
dcterms.identifier
https://repozytorium.kozminski.edu.pl/pub/6195
dcterms.abstract
Agencje wywiadu gospodarczego. Czym się w rzeczywistości zajmują? Co same rozumieją przez wywiad gospodarczy? Czym jest wywiad? I czym nie jest według badanych? Kto jest klientem? A kto poszukiwanym? I czego się poszukuje? Na początku nie stawiam hipotez, bowiem badanie ma na celu zanurzenie się i zrozumienie mechanizmów działania danej społeczności na zasadzie „czystej karty”, a nie weryfikacji założeń badacza. Jak piszą Bauman i Pilch „znikoma wartość hipotez badawczych szczególnie uwidoczniła się w badaniach etnograficznych, w których założeniowość nie tylko ogranicza pole badania, ale uznawana jest za szkodliwą, ponieważ kreuje nieprawdziwy obraz badanej rzeczywistości”. Mimo że w trakcie badania postawiłam złożoną listę pytań, szybko udało się stworzyć kategorie badawcze, według których pogrupowano zebrane dane, co pozwoliło opracować jednoznaczne wnioski. W artykule zaprezentowany zostanie obraz rynku, a także próba odpowiedzi na pytanie, czym faktycznie zajmują się organizacje mające w portfolio usług pozycję „wywiad gospodarczy” oraz na co zwrócić uwagę, podejmując współpracę z detektywem.
dcterms.language
en
dcterms.modified
2021-07-29T08:09+02:00