Coaching Review
Branding personalny i coaching jako techniki zarządzania marką jednostek administracji publicznej
Abstrakt
Wzorem firm biznesowych podmioty polityczne, w tym jednostki administracji publicznej, aby mogły z sukcesem realizować cele, do których zostały powołane, powinny szukać nowych rozwiązań w budowaniu swej użyteczności i rozpoznawalności na rynku. Dotychczasowe wykorzystanie dorobku marketingu, zwłaszcza przyjęcie głównie orientacji promocyjnej, nie wystarcza już, by działania przez nich podejmowane mogły być efektywne w globalnym, informacyjnym społeczeństwie. Dbanie wyłącznie o aspekty promocyjne czy wizerunek jednostki administracji publicznej, w oderwaniu od innych narzędzi marketingowych i innych podmiotów oraz ogniw komunikacji funkcjonujących na tym rynku jest już niewystarczające do zaistnienia i przetrwania w zmieniającym się świecie. Wykorzystanie wiedzy z zakresu brandingu personalnego oraz coachingu, stosowanych z dużym powodzeniem w sferze biznesu, może wpłynąć na rozwój wszystkich podmiotów politycznych i zaufanie do nich. Wychodząc od analizy przebiegu procesu komunikacji podmiotów politycznych, zmiany znaczenia poszczególnych jego ogniw, analizy przyjętej orientacji promocyjnej w ich działaniach marketingowych, udowodniono, iż nowe podejście oparte na autentycznych i wiarygodnych wartościach organizacji i tworzących ją ludzi, będących bazą przy tworzeniu i zarządzaniu ich marką, jest jednym z najważniejszych elementów skuteczności działań podejmowanych przez wszystkie podmioty polityczne, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek administracji publicznej. Z całą pewnością należy w zdecydowany sposób komunikować sensowność inwestowania w silne marki liderów i poszczególnych pracowników tworzących silne marki jednostki administracji publicznej przy wykorzystaniu techniki zarządzania marką, jaką jest branding personalny.