Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem

Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda

Szlachetko, Jakub H. Olzacki, Kamil

Uniwersytet Gdański

332.33 KB

pobrano 478 razy

Abstrakt

Uchwała rady gminy w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów, z jakich mogą być wykonane (zwana w piśmiennictwie: „uchwałą krajobrazową” czy też „uchwałą reklamową”) jest prawnym narzędziem służącym ochronie krajobrazu. Jakkolwiek jest ona zasadna i potrzebna, tak jednak legalnej definicji podstawowych dla jej treści pojęć towarzyszą pewne wątpliwości konstrukcyjne, przekładające się na praktykę stosowania prawa. W niniejszym artykule autorzy identyfikują owe mankamenty obowiązującej regulacji i proponują własne ozwiązania prawne, w szczególności wprowadzenie do porządku prawnego definicji legalnej pojęcia „nośnik reklamowy” (w miejsce obecnej „tablicy reklamowej” i „urządzenia reklamowego”), a także definicji poszczególnych typów nośników. Analizę dogmatycznoprawną kończy projekt stosownego przepisu prawnego.

Metadane

Czasopismo Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem 
Tom 14 
Numer 2 
Data wydania 6/2022 
Typ Article 
Język pl
Paginacja 184-201
DOI 10.7206/kp.2080-1084.530
ISSN 2080-1084
eISSN 2450-7938