Zeszyty Programu TOP 15

Determinanty i sposoby interakcji młodych konsumentów z markami w mediach spolecznościowych

Pankowska, Martyna

223.74 KB

pobrano 1267 razy

Abstrakt

W dobie Internetu media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia codziennego dla ludzi
z różnych grup wiekowych, ale szczególnie tych między 18. a 24. rokiem życia. Badania poświęcane
zjawiskom związanym z mediami społecznościowymi skupiają się głównie na sposobach promocji
marek na tego typu portalach, a rzadko na interakcji konsumentów z markami przez portale społecznościowe, co w świetle budowania relacji z klientem jest równie ważne. Celem badania przeprowadzonego
na użytek niniejszego opracowania jest określenie sposobów i determinant wchodzenia
młodych ludzi w interakcję z markami w mediach społecznościowych. Badania zostały przeprowadzone
przy użyciu metody ilościowej, za pomocą ankiety online w listopadzie 2018 r. na grupie
125 respondentów, którzy wypełnili kwestionariusz, dobranych na zasadzie doboru nielosowego
wygodnego. W opracowywaniu wyników brano pod uwagę 115 z badanych spełniających warunki
badania – młodzi ludzie w wieku 18–24, korzystający z mediów społecznościowych. Wyniki badania
pokazują najchętniej wykorzystywane sposoby wchodzenia w interakcję z markami przez konsumentów
na poszczególnych portalach społecznościowych, a także cechy profili marek zniechęcające
konsumentów do takich interakcji. Dodatkowo badanie wskazuje na motywy obserwowania marek
przez użytkowników portali społecznościowych.

Metadane

Czasopismo Zeszyty Programu TOP 15 
Tom 10 
Data wydania 2018 
Typ Article 
Język eng
Paginacja 83-104