Zeszyty Programu TOP 15
Determinanty i sposoby interakcji młodych konsumentów z markami w mediach spolecznościowych
Abstrakt
W dobie Internetu media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia codziennego dla ludzi
z różnych grup wiekowych, ale szczególnie tych między 18. a 24. rokiem życia. Badania poświęcane
zjawiskom związanym z mediami społecznościowymi skupiają się głównie na sposobach promocji
marek na tego typu portalach, a rzadko na interakcji konsumentów z markami przez portale społecznościowe, co w świetle budowania relacji z klientem jest równie ważne. Celem badania przeprowadzonego
na użytek niniejszego opracowania jest określenie sposobów i determinant wchodzenia
młodych ludzi w interakcję z markami w mediach społecznościowych. Badania zostały przeprowadzone
przy użyciu metody ilościowej, za pomocą ankiety online w listopadzie 2018 r. na grupie
125 respondentów, którzy wypełnili kwestionariusz, dobranych na zasadzie doboru nielosowego
wygodnego. W opracowywaniu wyników brano pod uwagę 115 z badanych spełniających warunki
badania – młodzi ludzie w wieku 18–24, korzystający z mediów społecznościowych. Wyniki badania
pokazują najchętniej wykorzystywane sposoby wchodzenia w interakcję z markami przez konsumentów
na poszczególnych portalach społecznościowych, a także cechy profili marek zniechęcające
konsumentów do takich interakcji. Dodatkowo badanie wskazuje na motywy obserwowania marek
przez użytkowników portali społecznościowych.
Słowa kluczowe
Metadane
Czasopismo | Zeszyty Programu TOP 15 |
Tom | 10 |
Data wydania | 2018 |
Typ | Article |
Język | eng |
Paginacja | 83-104 |
Prawa autorskie
CC-BY-NC-ND