Zeszyty Programu TOP 15
Przedsiębiorczość społeczna dla zrównoważonych innowacji: studium przypadku firmy Fairphone
Akademia Leona Koźmińskiego
Abstrakt
Na przestrzeni ostatnich kilku lat przedsiębiorczość społeczna została rozpoznana jako jedno z najpotężniejszych narzędzi służących osiągnięciu zrównoważonego rozwoju. Jako że zależność ta jest względnie nowa w literaturze naukowej, istnieje potrzeba na przeprowadzenie głębszej analizy jej wielu wymiarów. Artykuł ten skupia się na analizie obecnego stanu zjawiska jakim jest przedsiębiorczość społeczna dla zrównoważonych innowacji, w aspektach takich jak: innowacje, czynniki motywujące oraz pomiar wpływu społecznego. Badanie zostało przeprowadzone przy użyciu studium przypadku na jednej firmie - Fairphone, i dowiodło istnienia pozytywnego związku pomiędzy przedsiębiorstwem społecznym tworzącym zrównoważone innowacje, a osiąganiem wpływu zarówno społecznego, jak i środowiskowego. Ponadto, badanie to pozwoliło na kategoryzację zrównoważonych innowacji istniejących w danym przedsiębiorstwie, w odniesieniu do istniejącej literatury, utworzenie adekwatnych zestawów czynników motywujących zrównoważone przedsięwzięcia w badanym przedsiębiorstwie (wraz z nowymi odkryciami w kategoriach zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych czynników motywujących), oraz obszerną analizę wpływu społecznego wraz ze sposobami jego pomiaru.
Słowa kluczowe
Metadane
Czasopismo | Zeszyty Programu TOP 15 |
Tom | 11 |
Data wydania | 2/2021 |
Typ | Article |
Język | eng |
Prawa autorskie
CC-BY