Decyzje
Nagłowek strony Użytkownik Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Język / Language Wybierz język Polish Zawartość czasopisma Wyszukaj ##plugins.block.navigation.searchScope## Wszystkie Przeglądaj wg numeru wg autora wg tytułu Inne czasopisma Wielkoś
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie | Akademia Leona Koźmińskiego
Abstrakt
Głównym celem artykułu jest dyskusja zastosowań metody conjoint do badania preferencji odroczonych loterii. Omówiono jedną z pierwszych teorii z dziedziny psychologii matematycznej: teorię pomiaru łącznego. Następnie przedstawiono wywodzącą się z teorii pomiaru łącznego metodę analizy danych – analizę conjoint, która jest bardzo popularna głównie w badaniach marketingowych. Skupiono się na dwóch wersjach: klasycznej analizie conjoint (ang. Conjoint Value Analysis, CVA) oraz metodzie conjoint opartej na wyborach (ang. Choice-Based Conjoint, CBC). Wyniki badania wskazują, że zmiany w wymiarze prawdopodobieństwa wypłaty determinują wybór silniej niż zmiany w wymiarze odroczenia.