Decyzje

Nagłowek strony Użytkownik Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Język / Language Wybierz język Polish Zawartość czasopisma Wyszukaj ##plugins.block.navigation.searchScope## Wszystkie Przeglądaj wg numeru wg autora wg tytułu Inne czasopisma Wielkoś

Czupryna, Marcin Kubińska, Elżbieta Markiewicz, Łukasz

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie | Akademia Leona Koźmińskiego

424.19 KB

pobrano 726 razy

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest dyskusja zastosowań metody conjoint do badania preferencji odroczonych loterii. Omówiono jedną z pierwszych teorii z dziedziny psychologii matematycznej: teorię pomiaru łącznego. Następnie przedstawiono wywodzącą się z teorii pomiaru łącznego metodę analizy danych – analizę conjoint, która jest bardzo popularna głównie w badaniach marketingowych. Skupiono się na dwóch wersjach: klasycznej analizie conjoint (ang. Conjoint Value Analysis, CVA) oraz metodzie conjoint opartej na wyborach (ang. Choice-Based Conjoint, CBC). Wyniki badania wskazują, że zmiany w wymiarze prawdopodobieństwa wypłaty determinują wybór silniej niż zmiany w wymiarze odroczenia.

Metadane

Czasopismo Decyzje 
Numer 22 
Data wydania 12/2014 
Typ Article 
Język pl
Paginacja 71-99
DOI 10.7206/DEC.1733-0092.34
ISSN 1733-0092
eISSN 2391-761X