Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem

Kształcenie prawników w szkołach doktorskich – zarys problematyki i postulaty badawcze

Juzaszek, Anna Juzaszek, Maciej Klakla, Jan Bazyli

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | Akademia Leona Koźmińskiego

355.92 KB

pobrano 445 razy

Abstrakt

W artykule tym podejmujemy problematykę kształcenia prawników w szkołach doktorskich w Polsce. Opisujemy w nim podstawowe rozwiązania przyjęte przez Konstytucję dla Nauki dotyczące doktorantów. W oparciu o socjologicznoprawną koncepcję neutralizacji aksjologicznej wskazujemy na kilka podstawowych kategorii problemów wynikających z przepisów oraz implementacji ustawy. Są to: wizja doktoranta, wizja absolwenta, umiędzynarodowienie, interdyscyplinarność, struktura szkół doktorskich oraz finansowanie kształcenia doktorantów. Artykuł ma charakter eksploracyjny, zatem jego podstawowym celem jest rozpoznanie i zwrócenie uwagi na problemy oraz pytania badawcze, które powinny stać się przedmiotem dalszych badań w tym zakresie. W pracy wskażemy, w jaki sposób neutralizacja aksjologiczna przejawia się na poszczególnych polach kształcenia doktorantów oraz w regulacjach i praktyce implementacji Ustawy 2.0 przez poszczególne podmioty zajmujące się prowadzeniem szkół doktorskich.

Metadane

Czasopismo Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem 
Tom 13 
Numer 2 
Data wydania 6/2021 
Typ Article 
Język pl
Paginacja 56-77
DOI 10.7206/kp.2080-1084.449
ISSN 2080-1084
eISSN 2450-7938