Coaching Review

Coaching życiowy jako metoda interwencji w system rodzinny. Studium przypadku

Grotowska, Aleksandra

Uniwersytet Łódzki

147.71 KB

1535 downloads

Abstract

Rodzina, w której najstarszy syn cierpi z powodu ASD (zaburzeń ze spektrum autyzmu), została poddana oddziaływaniom, polegającym na zastosowaniu life coachingowych metod wspierania relacji. Interwencja, czyli wspólna praca chłopca, jego matki i coacha, doprowadziła do poprawy relacji rodzinnych oraz zmiany w zachowaniu dziecka, szczególnie w zakresie funkcjonowania w grupie szkolnej. Zaobserwowana zmiana zaszła w ciągu trzech miesięcy wspólnej pracy. Dwugodzinne sesje odbywały się raz w tygodniu. Chłopiec, dzięki regularnej pracy z coachem i zastosowaniu narzędzi coachingu życiowego, nauczył się lepiej rozpoznawać, nazywać oraz kontrolować emocje, a także zrealizował swój cel: poprawił wyniki w nauce.

Metadata

Journal Coaching Review 
Issue 10 
Issue date 2018 
Type Article 
Language pl
Pagination 334–347
DOI 10.7206/cr.2081-7029.73
ISSN 2081-7029