citation_author
Widuto, Julia
citation_volume
12
citation_publication_date
15/2021
citation_title
Sukcesja w firmie rodzinnej a millenials
citation_pdf_url
https://repozytorium.kozminski.edu.pl/pl/system/files/Widuto.pdf
citation_issue
1
citation_journal_title
Zeszyty Programu Top 15
citation_firstpage
29
citation_lastpage
55
dcterms.title
Sukcesja w firmie rodzinnej a millenials
dcterms.creator
Widuto
dcterms.subject
sukcesja, sukcesor, firma rodzinna, millenialsi, pokolenie Z
dcterms.description
Celem artykułu jest poznanie sposobów postrzegania sukcesji przez millenialsów jako potencjalnych sukcesorów ich rodzinnych przedsiębiorstw oraz określenie kroków, które podejmują oni w ramach przygotowań do transferu międzypokoleniowego. Ważnym aspektem prowadzonych badań było także poznanie oczekiwań i obaw badanych millenialsów, które mają wpływ na chęć do przejęcia firmy rodzinnej. W celu eksploracji badanego fenomenu wykorzystano metodykę badań jakościowych, w tym technikę wywiadu. W badaniu uczestniczyło dziesięciu rozmówców – millenialsów – potencjalnych sukcesorów. Wyniki badania stanowią podstawę do poznania ich podejścia do przejęcia rodzinnego przedsiębiorstwa. Millenialsi, jako potencjalni sukcesorzy, są pełni obaw związanych z przejęciem firmy rodzinnej. Nie są jednak pozbawieni pozytywnych oczekiwań oraz odrobiny optymizmu związanego ze zjawiskiem sukcesji. Niezależnie od doświadczeń rozmówcy zgodnie opisywali proces sukcesji jako proces długofalowy, w którym potencjalny sukcesor powinien sukcesywnie obejmować wszystkie stanowiska w firmie, zanim otrzyma decyzyjność. Przedstawiciele pokolenia millenialsów w ostatnim czasie zaczęli stawiać swoje pierwsze kroki na rynku pracy, a część z nich oswaja się z perspektywą bycia potencjalnym sukcesorem firmy rodzinnej. Informacje na temat ich oczekiwań i obaw związanych z procesem sukcesji są w dużej mierze ograniczone. Istniejąca luka badawcza nadała kierunek do przeprowadzenia jednych z pierwszych tego typu badań jakościowych w celu uzupełnienia dotychczasowej wiedzy o aspekt podejścia do sukcesji nowego pokolenia sukcesorów jakimi, są millenialsi.
dcterms.contributor
Widuto
dcterms.date
15/2021
dcterms.type
Text
dcterms.format
text/html
dcterms.identifier
https://repozytorium.kozminski.edu.pl/pl/pub/6985
dcterms.abstract
Celem artykułu jest poznanie sposobów postrzegania sukcesji przez millenialsów jako potencjalnych sukcesorów ich rodzinnych przedsiębiorstw oraz określenie kroków, które podejmują oni w ramach przygotowań do transferu międzypokoleniowego. Ważnym aspektem prowadzonych badań było także poznanie oczekiwań i obaw badanych millenialsów, które mają wpływ na chęć do przejęcia firmy rodzinnej. W celu eksploracji badanego fenomenu wykorzystano metodykę badań jakościowych, w tym technikę wywiadu. W badaniu uczestniczyło dziesięciu rozmówców – millenialsów – potencjalnych sukcesorów. Wyniki badania stanowią podstawę do poznania ich podejścia do przejęcia rodzinnego przedsiębiorstwa. Millenialsi, jako potencjalni sukcesorzy, są pełni obaw związanych z przejęciem firmy rodzinnej. Nie są jednak pozbawieni pozytywnych oczekiwań oraz odrobiny optymizmu związanego ze zjawiskiem sukcesji. Niezależnie od doświadczeń rozmówcy zgodnie opisywali proces sukcesji jako proces długofalowy, w którym potencjalny sukcesor powinien sukcesywnie obejmować wszystkie stanowiska w firmie, zanim otrzyma decyzyjność. Przedstawiciele pokolenia millenialsów w ostatnim czasie zaczęli stawiać swoje pierwsze kroki na rynku pracy, a część z nich oswaja się z perspektywą bycia potencjalnym sukcesorem firmy rodzinnej. Informacje na temat ich oczekiwań i obaw związanych z procesem sukcesji są w dużej mierze ograniczone. Istniejąca luka badawcza nadała kierunek do przeprowadzenia jednych z pierwszych tego typu badań jakościowych w celu uzupełnienia dotychczasowej wiedzy o aspekt podejścia do sukcesji nowego pokolenia sukcesorów jakimi, są millenialsi.
dcterms.language
en
dcterms.modified
2022-05-05T17:01+02:00