Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej

Jabłoński, Paweł

Uniwersytet Wrocławski

229.07 KB

pobrano 1114 razy

Abstrakt

Hans-Georg Gadamer wskazuje na dwa klucze do prawidłowego rozumienia humanistyki. Pierwszym z nich jest pojęcie kształcenia („Bildung”), zaś drugim – hermeneutyka prawnicza. W niniejszym artykule próbuję odnieść wskazane twierdzenie Gadamera do problematyki edukacji prawniczej. Aplikacja ta prowadzi do trzech wniosków: a) o potrzebie włączania praktyki
do edukacji prawniczej, b) o potrzebie humanizacji edukacji prawniczej, c) o potrzebie
zindywidualizowanego podejścia do studiowania prawa.

Metadane

Czasopismo Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem 
Tom 8 
Numer 3 
Data wydania 9/2016 
Typ Article 
Język pl
Paginacja 41–55
DOI 10.7206/kp.2080-1084.118
ISSN 2080-1084
eISSN 2450-7938