Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem

Zmiany w zakresie przepisów dotyczących pracy zdalnej na przykładzie szkoły wyższej

Domagała, Michał Ganczar, Małgorzata Kloczkowska, Milena

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

235.68 KB

pobrano 96 razy

Abstrakt

Przy wprowadzeniu instytucji pracy zdalnej w Polsce od 2023 r. precyzyjnie określono zasady tej formy świadczenia pracy. Przyjąć można, że przed tą datą obowiązujące regulacje były raczej reakcją na wyzwania związane z pandemią COVID-19, niż efektem ewolucji funkcjonujących do tej pory form zatrudnienia. Postawioną tezę potwierdza również fakt uregulowania tego zagadnienia w ustawie z marca 2020 r.
Nadal istnieją wyzwania, takie jak dostosowanie wymiaru pracy zdalnej do różnych sytuacji pracownika. Pandemia COVID-19 wpłynęła na system kształcenia, szczególnie na naukę zdalną, oferując elastyczność i oszczędności, ale efektywność tej formy edukacji może być uzależniona od dostosowania do potrzeb studentów. Wprowadzenie nauki zdalnej dla nauczycieli akademickich stanowi wyzwanie. Nauka zdalna musi uwzględniać ochronę danych osobowych, analizę ryzyka i dostosowanie środków do tego ryzyka. Współczesna nauka wymaga adaptacji do zmieniających się warunków, dlatego istotne jest dostosowanie regulacji i procedur do nowych realiów.

Metadane

Czasopismo Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem 
Tom 16 
Numer 2 
Data wydania 6/2024 
Typ Article 
Język pl
Paginacja 113-132
DOI 10.7206/kp.2080-1084.681
ISSN 2080-1084
eISSN 2450-7938